sâmbătă, 20 noiembrie 2010

One fine day/Poze cu orasul

M-am trezit azi dimineata si am constatat ca afara e frumos. Adica soare si o atmosfera care te imbie la plimbare. Asa ca, pe la 10.30, mi-am luat picioarele la spinare si am plecat de acasa cu doua obiective clare in minte: sa invat drumul cel mai scurt intre Grand Place si casa noastra si sa fac poze prin oras. Ambele obiective au fost realizate, iar excursia mea a durat cam 3 ore si jumatate, din care cea mai mare parte pe jos.
Sa incepem cu pozele.
Grand Place - piata centrala a orasului, obiectivul turistic cel mai aglomerat. Cladirile sunt construite undeva prin 1700. Si inca arata extraordinar si sunt complet utilizabile/utilizate. Cafenelele sunt mereu populate, oamenii preferand sa stea afara daca e cat de cat vreme buna. Azi incepusera sa instaleze bradul de Craciun. Abia astept!


Ce urmeaza mai jos e o forma de arta moderna pe care am descoperit-o pe una din strazi. Mie imi place, mi s-a parut foarte invioratoare (exista cuvantul?!) pentru oras.


Asa, urmeaza Manneken Piss. Adica baietelul pisacios. Cand l-am vazut prima data am intrebat foarte contrariata "ce-i asta?". La fel si multi dintre cunoscutii mei. Ei, statuia asta miniaturala e imbracata din cand in cand in costumul vreunei tari, in prezervativ (de ziua luptei contra HIV/SIDA) etc. si atrage o multime de turisti. Azi era imbracat in ceva, dar nu stiu in ce. Turistii erau omniprezenti...


 Continuam cu unul din multele monumente arhitecturale din Bruxelles, o catedrala. Ador catedralele catolice de genul asta. Si parcul de langa ea e foarte frumos.



Am continuat cu Parcul Elisabeth. In capatul opus fata de cel in care am facut fotografia e tot o constructie religioasa impunatoare.

Urmatoarele puncte pe lista mea au fost Turnurile Japonez si Chinezesc aflate pe domeniul regal. Pozele vorbesc de la sine.


Siiiiii..... ta ra ta tam..... doamnelor si domnilor, stimati cititori: Atomium!!! Adica o reproducere imensa a unei molecule de Fier, construit pe la 1950 (ce faceau unii atunci!). In bile sunt tot felul de expozitii si o cafenea, iar tunelurile care le leaga sunt circulabile. Scarile sunt foarte abrupte.

Concluzia zilei: imi place orasul asta de mor!!! Mai sunt multe alte locuri faine in care nu am ajuns sa fac poze, dar sunt pe lista. Mai multe poze (aceleasi locuri, dar si din alte unghiuri) pe Facebook...

P.S. Era sa uit! La paradisul femeilor si cosmarul barbatilor: o strada plina cu magazine!!!
Si... Ce fac unii cu "vechiturile" lor - muzeu sub (nu am gresit adverbul de loc!) centrul orasului!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu