luni, 8 noiembrie 2010

Noul meu loc de munca

Dupa ce saptamana trecuta am gasit un anunt pe Internet care spunea ca o cafenea din apropierea casei mele angajeaza serveuse, vineri am decis sa fac o vizita.
Patronul, un belgian venit din Bangladesh acum 15 ani. Vorbea omul o franceza pocita (olandeza mea e mai clara!) incat l-am intrebat daca nu vrea sa vorbim in engleza. A rasuflat usurat si a decis sa ma angajeze. Sincer, franceza mea e mai corecta decat engleza lui!
Bine, l-am mintit cu zambetul pe buze si i-am explicat ca am fost la Comuna (un fel de primarie de sector) sa ma inregistrez, dar sunt prea multe cereri si mi-au spus sa ma intorc in ianuarie. Deci, nu am acte. Dar nu a parut sa ii pese prea tare.
Salariul e mic tare, comparat cu ce e aici, adica 5 euro/ora. Teoretic o sa muncesc de luni pana sambata intre 11 si 15, deci cam 480 de euro pe luna, plus bacsisurile. Nu vreau sa fac comparatii cu fostul meu job din Romania!!! Din nou, prietenii stiu de ce!
Azi a fost prima zi de munca si am inteles si de ce jobul e platit asa prost. Urmeaza povestea! Scurta, dar relevanta.
Cafeneaua a fost cumparata de actualul detinator acum 4 luni de la o doamna mai in varsta care reusise sa adune o clientele stabila. Dupa schimbarea proprietarului, vreo luna a mers treaba, dar au inceput sa apara probleme cu personalul. Si personalul prost a atras dupa sine pierderea clientelei!
Buun! Deocamdata mie imi convine sa iau 120 de euro pe saptamana pentru 4 ore de frecat menta (immm! ce frumos miroase!). Plus ca mai capat si experienta pentru cand o sa imi fac acte. Sper totusi sa vina mai multi clienti, atrasi bineinteles de personalitatea mea debordanta, care sa imi lase bacsisuri!
Plus ca e o chestie stabila care ma obliga sa imi fac si un program. Si nici nu trebuie sa dau bani pe transport ca sa ajung la munca. Asa ca, deocamdata numai beneficii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu