duminică, 31 octombrie 2010

De marti si pana azi (duminica)...

Da, stiu, a trecut cam mult. Mea culpa! Sper sa imi amintesc toate detaliile interesante!
Sa incepem...
Marti, incepand cu ora 14.30, am fost la munca. De fapt, la ora mentionata ne-am reunit in fata unei statii de metrou situata la una din extremitatile Bruxellului. Locul de munca: primul supermarket bio deschis de reteaua Colruyt in Belgia, magazin situat la intrarea in Leuven.
Ne imbarcam in masini, 2 ale unor colegi muncitori si dubita patronului. Eu nimeresc intr-un Audi break condus de un marocan cu origini in Casablanca, dar nascut in Belgia, pe numele sau Aladin. In fata, un alt arab, Hassan sau Hussein, nu mai stiu exact... Eu la mijloc in spate, in dreapta si in stanga mea cate un coleg de origine africana (adica negrii, dar nu vreau sa sune urat!).
Dupa vreo 15 minute de mers ma lovesc 2 constatari. Prima, neam de neamul meu nu a mers intr-o masina cu 2 arabi si 2 africani. Oau! A doua: pe tinerii astia smecherasi care vorbesc franceza strazii nu ii inteleg!!! Pai, ei rostesc cuvintele fara articol, fara final si le mai si balmajesc!
Bineinteles ca ne ratacim putin si ajungem prin mijlocul unui satuc pitoresc. Aici trebuie sa precizez ca satele lor au drumuri astfaltate si casele sunt aproape la fel. Gasim si noi calea cea dreapta si supermarketul bio si ne apucam de munca.
Cu aceasta ocazie, am invatat cum sa servesc bauturile direct din sticla. Tot cu aceasta ocazie, 2 colegi au incercat sa ma invete sa deschid sticlele de vin spumant fara sa faca poc si fara sa dau pe jos. Ei, ce sa vezi?! Fiecare din ei a reusit, in cadrul demonstratiei, sa faca exact ce nu trebuie sa faci. Asa ca am renuntat la idee.
Cam asta e mai interesant de marti. A, am ajuns acasa pe la ora 23.00
Miercuri am luat-o de la capat, numai ca de la ora 15.30 pana la 21.30. Constatarile zilei: flamanzii beau muuult si eu pot sa car o tava plina ochi cu pahare!
Realizarile negative ale zilei au fost 2 taieturi adanci si o zgarietura urata. Taieturile au fost provocate de un pahar agresiv care s-a spart in mana mea (primul si ultimul din cele vreo 500 pe care le-am spalat si sters!) si s-a infipt bine in degetul aratator. Zgarietura mi-a facut-o o etajera metalica, obiect care tinea prizoniere niste manusi deunica folosinta pe care le vroiam eu. In consecinta, mana mea dreapta arata de parca ar fi facut razboiul! 
Pentru cele doua zile de munca „istovitoare” am primit vreo 130 de euro. Rau tare! J Plus ca patronul m-a intrebat daca pot sa lucrez si vineri. Hmm, bineinteles ca pot!
Joi am fost sa fac curat intr-un apartament gol care trebuia predat proprietarului. Nu imi plangeti de mila, ca nu e cazul! Pentru 3,5 ore de munca am primit 40 de euro si o discutie intelectuala cu fostul locatar. Asa ca, a meritat.
Vineri, hai la Zaventem ca sa mai participam la o mica receptie. De data asta, angajatii extra (pe langa cei 2 patroni si angajatul permanent) au fost 2: eu si Aladin. Chiar i-am explicat tipului ca, pana sa il intalnesc pe el, singurul Aladin pe care il stiam eu era cel din „1001 de nopti”. A fost amuzant, mai ales ca Aladin m-a invatat si niste cuvinte in neerlandeza! Hurey! Dupa receptie, am trecut un pic si prin bucataria patronului si am terminat pe la 16.30. Inca 60 de euro la colectie!!! A, si cu aceasta ocazie am mancat salata de cus-cus si creveti.
Si dupa asa o zi istovitoare (a se simti nota ironica), am iesit putin si in oras cu niste francezi autentici, de la mama lor din Paris. Si incercau ei sa imi explice ca Parisul e buricul lumii. Hmmm! Trebuie vazut. Oricum, experienta interesanta pentru ca am vorbit franceza autentica. Bine, ca sa fim rigurosi, ei au vorbit limba autentica, iar eu m-am balbait neaos romaneste.
Sambata a fost o zi mare! MC si-a gasit coliba lui!!! Aproape de noi, ce-i drept, dar am scapat de el! Ha ha ha! Glumesc! Bineinteles ca ne pare rau dupa el, ca mai facea si el de mancare... Domnul mentionat va locui in acelasi apartament cu un bulgar, P, si un spaniol, F. „Telectuali” tineri, aratosi, veniti in scop lucrativ la Bruxelles.
Iar sambata seara am petrecut-o ca pensionarii: in casa posesoarei catelului caruia i-am dedicat o postare, persoana plecata in Franta sa isi viziteze sora, si care a lasat-o pe A baby-sitter la cele 2 pisici. Si cum A ne-a facut un tur, cu ajutorul camerei web, la barul proprietarilor am decis ca ora 23.00 este foarte potrivita pentru a face o plimbare de 30 de minute pana acolo pentru a degusta niste bauturi. Asa ca ne-am petrecut vreo 2 ore pe canapea uitandu-ne la televizor si hlizindu-ne la filme proaste (Snakeman).
Azi am reusit sa il evacuam pe MC si asteptam sa vedem ce ne rezerva seara. Nu de alta, dar maine lumea e libera aici, deci azi e un fel de sambata!
Dar, cea mai importanta realizare a saptamanii este revenirea luminii in tot apartamentul. Nu de alta, dar joi am ramas fara lumina de tot, numai cu 2 prize functionale. Asa ca, acum suntem cu totii fericiti! Pentru asta ii multumim lui George.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu