duminică, 9 ianuarie 2011

Lentoare

Dragi cititori romani, credeati ca ardelenii sunt molcomi?! Sa ii vedeti pe belgieni!!! Au o singura viteza: cat de incet se poate. Melcul din bancul cu ardelenii este vitezoman.
Dar, sa exemplificam, ca avem pretentia ca ce se intampla pe acest blog are un usor aer intelectual...
Pe 16 noiembrie 2010 m-am prezentat la Primaria comunei mele sa imi declar prezenta pe teritoriul tarii si intentia onorabila de a petrece cat mai mult timp muncind in aceasta tara. In urma acestei actiuni „curajoase”, un polititst ar fi trebuit sa ma viziteze la adresa apartamentului regal si sa verifice ca nu sunt fara casa, apoi sa comunice la institutia mentionata mai sus rezultatul complicatei anchete, iar eu sa fiu in masura sa imi solicit un mititel buletin de Belgia. Oricum, actul asta tot nu imi da cine stie ce drepturi... Am ajuns la concluzia ca imigrantii algerienii cu state vechi in/din Franta au drepturi mai multe decat noi pe teritoriul Uniunii Europene. Dar, noi suntem romani!!! Sa revenim la „domnule politist”... Nu, nu sunt turmentata! Ideea acestei insiruiri de cuvinte cu sau fara noima e ca organul nu m-a vizitat nici in ziua de azi. Cred ca trebuie sa mai fac o vizita la Primarie si sa ii zoresc. Sunt convinsa ca si daca as tipa tot nu as obtine altceva. Rabdare! Aici lucrurile se misca muuuult mai incet.
Urmatorul exemplu se refera la usile cu senzor de la intrarea in cladirea inalta care adaposteste umila noastra garsoniera. Aceste minuni ale tehnicii moderne se misca atat de incet ca, uneori, ma gandesc ca sigur o sa ma lipesc cu gratie si cu nasul de ele. Nu incep sa se deschida decat atunci cand esti la maxim 10 cm de ele si se misca ataaaaat de incet... Inca nu mi-am lasat amprenta nazala pe ele. Ma intreb cat mai dureaza. Ar trebui sa le comunic administratorilor ca imi iubesc nasul foarte tare si ca, daca pateste ceva, usile acelea o sa sufere groaznic. Credeti-ma, in Ardeal usile cu senzor nu se misca atat de greu!
Internetul se misca mai lent aici decat in Romania. Dar asta cred ca v-am spus-o deja. Am auzit ca in Franta ar fi si mai lenes. Pai se presupune ca astea-s tarile civilizate, de ce noi ne miscam mai repede?! Si, oricum, mai lenes de atata?! Se poate?! Cred ca as innebuni... Daca nu cumva sunt deja, ca doar, teoretic, sunt psiholog.
Oamenii se misca mai incet. In Romania, daca te duci la piata si oamenii se misca incet, te enervezi si incerci sa te grabesti. Aici nimanui nu ii pasa. Atat de putini se grabesc incat te intrebi daca ei au chiar au un program cat de cat fix. Uneori mi-e si teama ca ratez coborarea din mijlocul de transport in comun pentru ca cei care sunt intre mine si usa parca ar face figuartie pentru Matrix. Oare oamenii astia au refelxele incetinite?!
Cei care sunt de mai multi ani pe aici spun ca nu e nepasare, ci relaxare. Adevarul e ca parca incep sa ma obisnuiesc... Si sa ma relaxez...    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu