luni, 3 ianuarie 2011

Circ mediatic

Odata cu vizita lui Mr. G, iubitul meu laptop a fost invadat si de un program care permite vizionarea on-line a tuturor canalelor care se difuzeaza pe cablu in Romania. Implicit, m-am ales si cu Realitatea TV, post pe care Mr. G il mai urmareste din cand in cand.
Si, cu vreo 2 zile inainte de sfaritul anului una din stiri era despre Huidu care intrase in coma in urma unui accident de ski. Bineinteles ca „profesionistii” s-au grabit sa difuzeze stirea si nu au mai apucat sa afle/mentioneze ca starea era una indusa. Am trecut peste socul momentului si viata mea a mers mai departe. Dar a lor nu! Pentru ca doamnele si domnii de la Realitatea TV eu decis ca acest eveniment necesita deplasarea unei echipe de reportaj in Austria, contactarea nu stiu cator asistente romance care lucreaza la clinica si realizarea unor reportaje ample pe acest subiect. Si sa nu mai punem la socoteala nenumaratele date despre implicarea consulatului roman in urmarirea situatiei...
Astfel, din ora in ora mai aflam cate ceva nou despre starea lui Huidu. Nu, de fapt nu erau noutati despre sanatatea lui, ci tot felul de detalii care nici macar nu meritau incluse intr-o stire. Mentionam aici vizitele familiei si ale prietenilor si modul in care un ziar local din Austria a relatat despre eveniment (fara a da nume si intr-o stire scurta!). Bine ca a fost acoperit evenimentul ca, daca nu, nu stiu ce m-as fi facut si cum as mai fi dormit bine noaptea.  
Dragi profesionisti, da, e o tragedie ce i s-a intamplat lui Huidu! Si eu am sperat sa se faca bine pentru ca e un seaman de al meu, pana la urma. Dar, doar pentru ca omul are o emisiune de succes la TV chiar nu e nevoie sa faceti din tantar armasar!  
Stiti ca, doar in SUA, anual mor circa 45 de persoane in accidente de ski?! Si probabil ca acelasi numar e valabil si pentru Europa. In ciuda acestor statistici, pentru nimeni altcineva nu ati facut un asemenea tur de forta. Ce ar trebui sa inteleg eu de aici?! Ca ceilalti oameni nu sunt chiar atat de importanti? Sau ca nu mai aveati subiecte de stiri... Ca doar erau sarbatorile si nu se putea sa ratati fabricarea unui subiect putin mai tragic!
Dar, mai bine nu va mai dau idei, ca in curand o sa faceti reportaje ample despre statisticile din SUA!
Si asta ma aduce la parerea mea despre mass-media romanesti, pe care nu o s-o expun cu lux de amanunte ca banuiesc ca ati dedus-o deja. De aia nici nu vreau sa ma mai uit la vreun canal romanesc. Mai ales cele autointitulate „de stiri”. Traiasca Discovery, HBO si filmele piratate de pe net!

Un comentariu:

  1. corect. Partea buna> am demonstrat ca ne putem mobiliza atunci cand ne doare. Partea proasta> sunt obiective mult mai importante pentru care tara asta are nevoie de noi. Dar ne place CIRCUL! Il vindem bine la cei care inca isi mai strica ochii pe asa-zisele canale de stiri. O stire are menirea sa te informeze. Te ajuta SA STII. Multumesc! Eu nu ma mai numar printre cei care vor sa STIE din astfel de surse. Jalnic. Asa ca ... prefer internetul. Cel putin am de unde discerne.

    RăspundețiȘtergere