duminică, 29 mai 2011

Tati foile de blog…

La un moment dat, prin iarna anului trecut, ma plangeam de zor pe blog ca imi scazuse audienta. Eu ma refeream la faptul ca prietenii si amicii mei, cei pentru care fusese facut blogul, nu mai aruncau destui ochi peste balariile mele. Dar, un prieten redescoperit in acea perioada, scriitor cu state vechi (e, mai vechi fata de ale mele) mi-a sugerat sa imi inscriu pagina pe www.toateblogurile.ro . In momentul acela nici nu am vrut sa iau in considerare o asemenea varianta pentru ca, argumentam eu cu tarie, blogul a fost facut pentru cei care ma cunosc personal si care erau curiosi in legatura cu viata mea pe meleaguri straine.
Apoi am inceput sa cochetez mai serios cu scrisul si sa constat ca am cititori pe blog si din alte parti ale lumii, persoane pe care nu le-am vazut niciodata fata in fata. Si audienta mea a tot crescut... Nu vorbim de sute de vizitatori unici pe zi (de fapt nici nu fac statistici atat de exacte), dar numarul crestea constant.
Prin aprilie anul curent am constatat o stagnare care a inceput sa ma deranjeze. Adica eram obisnuita sa vad cresteri de la saptamana la saptamana... Si, mai ales micul scriitor diletant din mine care isi luase nasul la purtare dupa una-doua reusite nenotabile, se simtea putin limitat si marginalizat. Vroiam si eu sa aud din gura unor straini ca am ceva talent si aplecare in acest sens si sa nu scriu numai de dragul de a-mi umple timpul cu ceva. Dupa zile indelungate de framantari, am decis sa urmez sfatul lui Paul si sa imi inscriu tidula pe tB.ro.
Zis si facut! Un nou cont, o noua parola de tinut minte. Dar, inca sunt in floarea varstei (ce minciuna gogonata) si mai am capacitate de stocare care nu da semne de uzare. Primul contact cu platforma a fost facil pentru ca seamana intr-un mod izbitor cu Facebook, aspect care, din punctul meu de vedere, nu e tocmai pozitiv. Cred ca se putea face o interfata putin mai originala. Incet, incet mi-am personalizat si eu contul, mi-am pus si o poz(n)a de profil si am acceptat si cateva cereri de prietenie. Oricum, am decis sa fiu pasiva si sa nu initiez prea multe conversatii sau prietenii, ca numai de o noua retea de socializare nu mai am timp...
Cu ce m-am ales pana acum de pe urma inscrierii pe site?! Cu liniuta si de la capat:
-          Cu intrarea in contact cu o doamna foarte simpatica, scriitoare publicata si posesoare de blog misto, cu care ma mai si conversez din cand in cand;
-          Cu o crestere semnificativa a numarului de cititori, accesari sau in ce altceva s-o mai fi masurand audienta pe blog;
-          Cu posibilitatea de a face cat de cat reclama gratuita unui proiect al prietenului care mi-a dat ideea cu tB.ro.
De ce am scris postarea de fata?! Pentru ca tB.ro a initiat un concurs in care trebuie sa iti dai cu parerea despre site. Postarea de blog care aduna cele mai multe comentarii (facute de persoane posesoere de blog, la randul lor, lucru evidentiat prin link-ul legat de numele comentatorului) ii aduce posesorului 3 luni de reclama gratuita pe platforma. Sunt convinsa ca nu o sa adun eu cele mai multe comentarii pentru ca voi taceti malc de obicei, dar am zis ca ar fi cazul sa incerc.
Oricum, m-am abtinut sa fac reclama pentru ca singura reclama autentica pe care o fac pe acest blog, deocamdata, este la www.textconstruct.eu. Dar despre acest proiect o sa scriu mai detaliat intr-o postare viitoare. Acum, hai, treceti la comentat, poate totusi intru macar in cursa pentru premiu.

2 comentarii: