luni, 16 mai 2011

Ce isi face omul cu mana lui...

... lucru manual se cheama! Nu-i asa?! Am constatat ca in ultima vreme am avut o tendinta inspre vaitare si jeluire, asa ca mi-am zis ca nu pot sa intru pe un trend descendent si ca trebuie sa va incepeti saptamana cu o noua bocoana de a mea.
De felul meu nu am probleme de sanatate care sa ma tina la pat sau sa ma impiedice sa actionez cand si cum vreau. Mai am unele sensibilitati pe care le cunosc bine si stiu si ce le declanseaza. Printre ele se numara o bucata de gingie care reactioneaza urat la excesul de dulce. Si mai am un dinte situat in zona, care coopereaza cu bucata nesimtita sa ma faca sa regret ca imi plac prajiturile si alte alimente care contin zahar. In ce sens reactioneaza urat? Ea se inflameaza, iar nervul care salasluieste in dintele inconjurat de reactia mareata imi transmite dureri in jumatate de cap.
Nu sariti cu sfaturi medicale, fusei la 3 dentisti, ma iradiai cat pentru 10 ani si toti mi-au spus ca inafara de o gingie mai sensibila, nu am nimic. Mi-am dat singura seama ca face urat si foarte urat la dulciuri. Pesemne ca imbatranesc (sau mananc din ce in ce mai multe dulciuri) ca deja e a doua oara de la inceputul anului cand o apuca pandaliile.
Ce s-a intamplat de data asta?! Cineva, nu spunem cine, a depozitat in frigider o cutie de 2 litri de inghetata cu intentia nobila de a-mi face mie pe plac. Numai ca aceasta cineva nu m-a crezut cand i-am explicat ca pentru sanatatea mea e mai bine ca frigiderul sa fie in permanenta gol si foarte gol. Si am mancat cantitati semnificative de inghetata vreo 3 seri la rand pana cand joi dimineata m-am trezit cu durerile arhi-cunoscute. Simtind pericolul, am luat o pauza de vreo 24 de ore de la chestii provocatoare de reactii neplacute, dar vineri hotararea mea a fost infranta de o stare semi-deprimanta cauzata de un proiect la care lucrez in momentul de fata. Asa ca am simtit o nevoie imperioasa de junk-food si dulce si am atacat 2 budincute de vanilie cu speculos (sortiment de biscuiti marca nationala pe aici) identificate pe la supermarket. Si vineri seara a inceput show-ul!
Vineri spre sambata am dormit cum am dormit, dar noaptea urmatoare a fost nasol tare. Somn pe sponci, dureri din plin. Cand m-am trezit, vorba vine, duminica dimineata nu stiam daca ma doare gingia, maseaua, nasul, ceafa, urechea etc. Presupuneam doar care e cauza. La toata nebunia asta se adauga si refuzul meu de a lua pastile... Refuz care a tinut pana duminica pe la pranz cand, reunosc, am luat ceva antiinflamatorii ca nu mai puteam nici sa gandesc. Nu ca as gandi des si profund!
Sambata am mai iesit eu din casa, fortata de imprejurari, dar duminica am sezut cuminte cand pe canapeaua nr. 1, cand pe canapeaua nr. 2, cand intr-un fotoliu, si chiar si in pat si am incercat sa stau departe de orice are zahar sau cafea (puternic coroziva pentru gingii inflamate). Grea viata!
Pana la urma capacitatile cognitive au revenit la o cota acceptabila si am reusit sa produc ceva chestii de postat pe blog. Aaaa, si acum mi-am amintit de ce m-am apucat de scris despre durerile mele: aveam nevoie de o scuza jalnica pentru faptul ca nu am reorganizat blogul, asa cum am promis.

5 comentarii:

  1. Cu ciocolată belgiană n-ai încercat? N-o fi chiar atât de corosivă.
    Am glumit, desigur. E clar că trebuie să tai dulciurile de pe listă. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nutella belgiana e mai buna fata de cea pe care o gasesti in Romania. :D Si am taiat dulciurile de pe lista... :(( Daca mai trebuie sa renunt si la Internet, nu stiu pentru ce o sa mai traiesc pe lumea asta. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. ... se numeste lucru facut de o fiinta inteligenta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Urat lucru cu dulciurile astea. Partea mai proasta e ca marea majoritate, daca nu toate contin grasime vegetala care e totuna cu grasime vegetala hidrogenata.

    RăspundețiȘtergere
  5. :))) Am reinceput sa mananc, dar in cantitati moderate. Nu stiu cat o sa ma tina. :D

    RăspundețiȘtergere