miercuri, 27 aprilie 2011

Magazinul romanesc

Stiti voi, la pomul laudat sa nu te duci cu sacul! Dar sa lamurim de la bun inceput ceva: nu vreau sa fac anti-reclama, este strict impresia mea ceea ce o sa cititi mai jos.
Inainte de Paste am hotarat sa ne prostim si noi putin si sa facem o masa mai traditionala. Si pe mine a cazut „pacatul” sa fac cozonaci. Asa ca am purces la identificarea si achizitionarea celor necesare. Avand in vedere ca inca nu e momentul sa fac experimente cu produse pe care nu le cunosc (cozonacul trebuie sa iasa din prima!), am considerat ca e mai bine sa dau o raita pe la magazinul romanesc si sa cumpar exact ce am nevoie.
Si, intr-o seara calda de aprilie, imi iau ciolanele obosite si le urc in tram. Ajung la magazinul romanesc si prima impresie care ma izbeste e ca arata ca o alimentara cu reminescente profunde din „Epoca de aur”. Dar totusi, imi spun ca trebuie sa incerc. Ce am descoperit eu pe acolo? Ca, in prag de Paste, nu aveau vopsea rosie pentru oua. Doar verde, galbena si albastra. Mersi, dar eu vreau rosie pentru ca se cheama „oua rosii” si nu „oua verzi”. Nu am gasit drojdie uscata si nici cozonaci gata facuti. Poate trebuia sa fac comanda...
Ce am vazut, in schimb (bonus, comentariile mele acide):
-          Bere Ursus si Timisoreana! In patria berii, unde gasesti sortimente originale facute in abatii recunoscute, romanii nostrii cauta Ursus si Timisoreana. Mare-i dorul de casa!
-          Conserve Aro la 1.5 euro. Dati o tura pe la Carrefour sau Delhaize si gasiti produse similare la o treime din pret. Si un pic mai bune. Bine, gusturile nu se discuta!
-          Croisant 7Days la 1.5 euro. Oau! In Romania e 1 leu! Plus ca nu e un produs traditional...
-          O gramadea de prajituri la cutie, din acelea care se vand la kg. Mersi, dar nu! Prea multa chimie alimentara...
-          Eugenii si ciocolata ROM. Nu vreau sa dezamagesc pe nimeni, dar suntem si in patria ciocolatei si chiar se gasesc produse similare mai gustoase.
Cam astea mi-au sarit in ochi. Dar, sunt si chestii pe care intr-adevar le gasesti mai greu in Bruxelles: branza telemea si branza de burduf. Asa ca, hai, sa ii lasam sa traiasca. Desi, stau si ma intreb daca reprezentative pentru Romania sunt produsele pe care le-am enumerat mai sus.
Vizita mea s-a incheiat apoteotic cu prezentarea la casa (am cumparat ceva din politete). Ei, fix in spatele casei, la iesire, era un raft cu muzica „traditionala”: ultima compilatie cu manele! Super tare!
Concluzia mea: magazinul se adreseaza unei categorii de clienti in care eu nu ma incadrez. Si o intrebare retorica: oare sunt cam snoaba/infatuata?

2 comentarii:

  1. Probabil ca astea sunt solicitarile clientilor care isi fac cumparaturile in magazinul respectiv.

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am gandit si eu, dar nu prea inteleg ce rost are atata truda pentru niste produse care au echivalent si aici. Poate oi fi eu mai grea de cap...

    RăspundețiȘtergere