marți, 12 aprilie 2011

Ce nu imi place in Bruxelles/Belgia

Dupa cum probabil ati observat, sau nu, in ultima vreme sunt afectata de o faza meditativo-reflexiva cu accente depresive (exagerez, e vorba doar de o tusa de deprimare) care ma face sa postez niste chestii mai dubioase. Daca nu ma credeti, recititi „Limite/Cunoaste-te pe tine insuti”. Cauza?! Sincer, mi-e frica sa caut prin negura creierul meu. Ha ha! Poate e astenia de primavara, poate socurile adaptative prin care am trecut in ultimele 6-9 luni.
Ca masura de combatere, m-am gandit ca e cazul sa imi storc creierii afectati si sa produc niste opinii „inteligente” despre lucruri comune in Bruxelles. Si, sarind din idee in idee si cautandu-mi inspiratia prin cele mai nebanuite cotloane ale casei (nu, la baie nu am ajuns), am concluzionat ca trebuie sa scriu despre ce nu imi place in Bruxelles, respectiv in Belgia. Ca doar nu credea cineva ca imi place orasul asta cu totul... Nu eram eu daca nu gaseam ceva de carcotit!
As vrea sa incep cu „melanjul cultural”, care, pe de o parte e excelent pentru ca iti da oportunitatea sa te integrezi usor, dar, pe de alta parte, incurajeaza perpetuarea a tot felul de obiceiuri care nu sunt neaparat „civilizate”. Politica extrem de permisiva si incurajatoare fata de imigrantii din fostele colonii a dus la formarea unor comunitati semnificative de arabi in Bruxelles. Acum sa nu credeti ca sunt rasista, departe de mine, dar cartierele in care locuiesc privilegiatii arata mai rau decat restul, sunt mai murdare si cu aspect mai de bazar/mahala. Hmmm, rasista nu sunt, dar snoaba sigur da! De ce spun ca sunt privilegiati?! Pentru ca oamenii astia primesc in jur de 900 de euro pe luna ca sa stea degeaba si sa se integreze. Vreau si eu sa ma integrez!!! Si nu in absolut...
Tot din ciclul multiculturalism, as vrea sa remarc existenta unor fundamentalisti islamici pe aici. Adica sunt imbracati in straiele lor traditionale, citesc extrase din Coran etc. Nu m-ar deranja pe mine asta, ca fiecare are dreptul la opinie si la libera exprimare, dar imi displace cand ii vad uitandu-se lung si salivand dupa europencele mai dezbracate. La acelasi capitol trebuie mentionate unele din adolescentele mulsumance cu parul bine acoperit de un sal, dar imbracate in maieuri decoltate si blugi skinny. A, si toti acestia nu au nicio retinere in a folosi „uneltele diavolului” – telefoane mobile, MP3 playere etc.
Continuam cu „bunele maniere”. Sau cu lipsa lor acuta. In urma unei discutii filosofice cu M, care e de mai multa vreme pe aici, am ajuns noi la concluzia ca oamenii de pe aici nu sunt „nesimtiti” pentru ca asta ar insemna sa ignore cu buna stiinta niste reguli cunoscute. Nu, ei pur si simplu nu au fost invatati ca nu e „politicos” sa faci una sau alta. Sa va dau niste exemple graitoare si scarboase totodata. Deci, cardiacii sunt rugati sa sara fraza urmatoare. Pai, stai si tu ca omul la masa (mananci!) si comeseanul tau, neaos belgian, incepe sa isi sufle nasul cu un zgomot extrem de sugestiv. Si, ca si cand asta nu ar fi fost de ajuns, dupa 5 minute se sterge la gura cu aceeasi batista! Alte exemple de „asa nu!” (in caz ca mai citesc si copii): nimeni nu se scoala sa cedeze locul in mijloacele de transport (de fapt, doar esticii o fac, asa ii deosebesti), oamenii nu prea pun mana la gura cand stranuta sau casca, iar galceava in public e la ordinea zilei (de parca pe mine m-ar interesa ce vorbesc ei).
Nu imi plac femeile de pe aici! Sunt urate, si nu e numai parerea mea cauzata de o potentiala invidie feminina, ci asta spun si masculii din grupul meu de amici. M nu se numara ca e de prea multa vreme pe aici si s-a obisnuit! (ce pocneala o sa imi iau pentru remarca asta...) Si femeile astea nu sunt numai urate la fata, dar sunt si supraponderale. Aproape toate... Eu si A deja suntem ingrijorate sa nu ajungem ca ele. Dar celelalte romance pe care le stim pe aici au rezistat eroic, deci avem si noi o sansa.
Un alt motiv de nemultumire il reprezinta faptul ca zonele intens populate cu turisti sunt si intens ocupate de gunoaie. De ce?! Chiar nu vreau sa ma plimb prin Grote Markt si in jurul ei si sa vad gunoaie peste tot! O metoda de a evita acest aspect a fost sa ma mut intr-o zona mai putin marcata in traseele turistice. In centru calc numai in caz de forta majora...
Alte lucruri care nu imi plac in Belgia: impozitele mari (dar sper sa ajung sa nu imi pese) si ca vorbesc doua limbi (si mai ales ca wallonii refuza sa vorbeasca flamanda si invers).
A nu se subintelege ca cele expuse mai sus sunt situatii generalizate. Si nici motive serioase de a-mi displace Bruxellesul sau care sa va tina pe voi departe de a-l vizita...

4 comentarii:

  1. 1.Impozitele sunt peste cele din Romania ,surprinzator!:)
    2. Poate ca sunt turisti din Romania.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt si foarte muuuulti romani, dar sunt si alte natii care se poarta mai urat ca noi...

    RăspundețiȘtergere
  3. total de acord cu ce ai scris, mai ales la capitoul femei.dupa ce ca sunt urate mai au si curajul sa apara fara machiaj dar oricum degeaba isi pun machiaj ca tot nu le ajuta. au niste caracteristic ale fetei de crezi ca sunt barbati.

    RăspundețiȘtergere