luni, 11 iulie 2011

Lamentari

Nu stiu altii cum sunt, dar eu cand constat ca am ceva serios de facut incep prin a ma lamenta. O sa va explic pe baza unui exemplu concret.
Cand m-am mutat vis-a-vis de Maiestatea Sa, am primit si o boxa aferenta apartamenului in care locuiesc. Maricica incaperea, cam 2 mp, bine aerisita si situata cam la demisol. Extraordinar! La receptia initiala, boxa era ocupata abuziv de ceva cutii cu vopseluri si bucati de lemne ramase de pe la mobile etc. Am dat cu nasul, am constatat ca trebuie facuta putina curatenie, dar am amanat momentul.
In schimb, nu am amanat momentele in care simteam nevoia sa mai car ceva in beci. Si, uite asa, am tot depozitat acolo cutii si alte obiecte care pot fi utile in viitorul mai apropiat sau mai indepartat, dar nicidecum acum. Ma scuzati, de fapt nu am depozitat (implica si aranjarea obiectelor), ci am tot bagat acolo. Ce? Pai de la cutii mai mari sau mai mici si pana la truse de scule, orice. Cireasa de pe tort a constituit-o o etajera metalica pe care nu mai aveam unde sa o trantesc decat fix in dreptul usii.
Acum vreo 2 saptamani m-am dus si eu curajoasa sa iau niste pamant pentru o noua buruiana. Stiam ca pusesem un sac cu pamant in boxa. Eee, mi-a luat vreo 10 minute sa il descopar si sa il extrag. Si atunci au inceput lamentarile: trebuie sa fac curat in boxa! Si mi-am spus asta zi de zi timp de vreo 10 zile, ingrozindu-ma si mai tare de fiecare data cand o rosteam si gandidu-ma ca o sa imi ia ore intregi sa rezolv cazul.
Sambata, intr-un puseu de energie a carei sursa nu a fost identificata nici pana in prezent, m-am inarmat cu matura si farasul, am luat cheia de la boxa si am coborat la demisol. Deja ma si vedeam imbatranind acolo... Am inceput prin a scoate tot afara, am maturat, am aranjat frumos lemnele intr-un colt (nu se stie cand e nevoie de ele) si apoi am bagat etajera si restul cutiilor le-am adapostit intre rafturile ei. Stiti cat a durat?! Aproximativ 30 de minute. La o rememorare a ultimelor zile, mi-am dat seama ca m-am lamentat vreo 3 ore in total...
Tin minte ca la fel faceam in Romania cand imi dadeam seama ca trebuie sa fac curat in bucatarie, de exemplu. Asa ca, pot concluziona, ca nu imi place sa fac curat (dar trebuie!), dar imi place sa ma lamentez. Proasta concluzie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu